tirsdag 31. august 2010

Adventdalen

16.08.10.
Steffen skulle jobbe litt overtid en kveld på et hus midt i Adventdalen. Jeg skulle liksom være hjemme å gjøre noe fornuftig. Men det ble desverre foooort kjedelig, så luringen selv ringte til kjæresten sin å sa:
Duuuuu Steffen, e de sånn at ej kan kle godt på mej å komme gåande mot dokke eller???
Steffen: Eeeh, vent litt så skal ej høre....*snakke med kollegaen*, veeeel de ekje de smartaste du kan gjære her, for her e Isbjørna liksom!
Iselin: ÅÅÅÅÅ jammen ej kjeda mej såååånn å vil ut å gå!
Steffen: Jammen ej kan komme å hente dej ej!?
Iselin: JAAAAAAAAAAAAAA!!! ej tek med "store" kameraet ej!

Og dermed så var jeg også pluuuutselig midt i Adventdalen! Å kaldt var det!!! Gla jeg hadde på meg både regnbukse og regnjakke som tok det verste av kulden!
Men det er så vakkert der! Jeg gikk selvfølgelig BANANAS med kameraet og knipsa 250 bilder på ca 1 1/2 time! Sola kom plutselig frem å laget mange spesielle og fine settinger og motiv!

Her er litt av det jeg fant å fotografere:

Adventdalen mot Longyearbyen...


Disse "hårdottene" her (Også kalt polarsnøull) har jeg blitt helt forelska i! Det er så gøy å ta bilde av dem! De er som små levente animasjonsfigurer i vinden! Kanskje mer som engler som svaier i vinden. Og lyden i vinden er deres sang!









Grågåsa har satt sitt preg på omgivelsene...






Vakker vakker himmel...




Jeg nyter omgivelsene rundt meg...

5 kommentarer:

  1. Hei Iselin! Så utruleg flink du er til å ta bilete! Klem Åsne!

    SvarSlett
  2. Ååå, så mange flotte bilde! Skjønna godt man går bananas med kameraet i slike omgivelser.

    SvarSlett
  3. Tusen takk :) Ja kosa mej masse her oppe! Kan ikkje få sagt det nok: Denne plassen E magisk!!!
    Kjekt at dokke legge igjen kommentare :D Blir litt kjekkere å blogge når man vet at folk følger med :D

    SvarSlett
  4. hei søta. d e ei kjempefin side du har. håper du har d bra. du e flink til å hode oss oppdaterte på live ditt,soda du for så longt vekk. vi savna dej kjempemasse værtfall!!!
    klem fra Chrix

    SvarSlett