lørdag 10. juli 2010

Nye fjellsko = fjellgeit?


I dag har både jeg og Steffen invistert i nye fjellsko! Steffen har allerede blitt fjellgeit, og med tid og stunder så kanskje jeg også blir en?! Hvem vet!

Til Mamma og Pappa; Tusen takk for pengene jeg fikk da jeg reiste, her er hva jeg brukte de på!!! Skikkelig gode skinnsko som er høye og dermed gir god støtte til ankel. Merket er Alfa Bever Queen, og er norskprodusert! Jeg kjøpte fjorårets modell og fikk grei pris på dem.


Steffen er i skrivende øyeblikk på toppen av Nordeskjold fjellet med sine nye fjellsko! Og etter det jeg har hørt fra han så er skoa helt topp å gå i!

Og mens Steffen tok turen på fjellet sammen med en hel gjeng fra sykehuser, så tok jeg og Miriann en tur på Fruene (Kaffibaren jeg skal begynne jobbe på fra mandag av). Der la jeg merke til at en Tuborg er faktisk billigere enn en Kaffe Latte!!!! Etter kafebesøket så tok vi oss en runde på Lompensenteren (kjøpesenteret i Longyearbyen), og deretter gikk vi innom alle butikkene jeg ikke hadde vært innom på sist visit i mai! Her e bilde fra øverste butikk og nedigjennom gågaten hvor barer, kafeer, butikker og kjøpesenter ligger:

I går ble det bestemt at vi på "Bedehuset" (i huset vi bor i) skulle grille om været tillot det. Og været det holder mål, lettskyet, og temperaturen har vært oppe i 16.6 grader i dag!!! Nesten like varmt som det har vært hjemme på sunnmøre i sommer. Her er et bildebevis:


Nei jeg får komme meg opp av godstolen og begynne å kutte poteter! Skal lage ovnsbakte potetbåter med grillkrydder og sesamfrø til grillmaten. De er kjempe gode å dippe i gresk dressing!
Vi kjøpte noen marinete kalkunfilèter som vi tenkt å grille i dag!

Her er forøverig mange turister om dagen. En del turistskip er innom i løpet av sommeren. Så på veien nedenfor er det kontinuerlig en strøm av turister som går fremover Adventsdalen for å se på hundegårdene som ligger der. Er litt morsomt å sitte i stolen å se ut av vinduet, for en del turister legger seg ned i enger av myrull og poserer mens andre tar bilder. Så her sitter jeg å humrer for meg selv!

Kommer tilbake med litt mer informasjon om Longyearbyen i et senere innlegg! Bilder fra grillingen i kveld kommer...

-Izzie-

2 kommentarer:

  1. Kan ikkje skryte på oss noke bedre temperatur i Volda heller :P Dæsken for noken fjellsko, dei såg GODE ut ;)

    SvarSlett
  2. Herlige sko Iselin!
    Temperaturen e i skrivande stund - springe på kjøkkenet og sjå...- 16,4 grader!!! Så det e berre å gratulere Svalbard med SOMMAR! ;) Her e det ryddedag, og snart bursdagsfeiring til Jonny, med påfølgande bronsefinale i fotball-vm.
    So long darling! :D

    SvarSlett